måndag 4 januari 2010

Första gången

igen. Inte första gången jag bloggar men räknar knappast med förra gången hade verkligen inget att skriva kände jag då. Men det har ändå hänt rätt mycket sen dess. Jag är äldre, visare och vältaligare =P Eller rättare sagt mer benägen att skriva av mig, har mer tid och fått en laptop.
Hursomhelst gör jag ett försök till.

Idag startade skolan igen efter juluppehållet, var rätt skönt att börja om igen. Det verkade herr lärare också tycka trotts försening och frisyr a la elvisp kam.
Idag var det njuren som gicks igenom inga större svårigheter förutom det dära med Hemles slynga då, men som han sa skulle vi inte fatta hur det hände utan VAD som hände. Och det var ju rätt lätt: det blir saltare. Men annars tyckte jag att det var en bra föreläsning, fick äntligen klart för mig med osmos och lite joner.
Har ju pluggat (rätt) bra under lovet faktiskt, självklart kan man alltid hinna mer, men känner mig rätt lugn. Det är väl bara den hemska hemska citronsyrecykeln som ger mig en sväng av ångest. Men kommer nog greja det med om inte förr så senare.

Imorgon ska jag vi lära sig hur barn blir till, inga större frågetecken där för min del. Kommer antagligen vara SJUKT irriterad på allt flams som kommer uppstå om jag känner mina mogna, VUXNA studiekamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar