tisdag 5 januari 2010

Fortplantning

Ja, blev ju inte alls nått snusk egentligen. Mest hormoner och ärftlighet. Ärligheten gick man ju igenom till döds på Dingle så det var inte mycket nytt där. Det var lite krångligt dock med de olika hormonerna som styr menstruationscykeln.

Rätt tråkiga grejer ändå som händer runt omkring mig. Dels grannarna som håller på och är barnsliga med tex ringa på vår dörr sent och kleta kola på dörrhandtaget, men nu har det ändå vart lugnt ett par dar. Bara att låta dem hållas så tröttnar dom väl men är mest nervös att dom ska göra nått med bilen eller kasta in nåt genom brev inkastet. Andra tråkiga konflikten är i skolan. Jag är väldigt lätt störd på lektionerna om någon pratar, tror jag hör dåligt. Särskilt är det en radda med folk som stör mig. Igår så började två av den prata precis när herr lärare skulle berätta något nytt. Så jag bad dom vänligt kan ni vara tysta.
Och får till svar: "Håll käften själv."
Tyckte nog att det var rätt överdrivet att svara så och bestämde mig för att prata med "killen" efter lektionen.
Så jag sa: " Får jag bara fråga varför du ber mig hålla käften?"
och mister "macho" börjar bjäbba som en jävla jack russel. "du vet inte vad vi pratar om, om det inte passar kan du sätta dig nån annanstans. bla bla bla. "
Skit otrevligt verkligen. Försökte käfta emot så gott det gick men det gick inte alls så bra som jag ville. Undrar fan hur jag ska gå vidare, ska ju inte provocera gubben nått mer men kan ju samtidigt inte låta den jävlen vinna. Varför går man på föreläsningar alls om man ändå ska sitta och prata?

Och jag som är så jäkla långsint

1 kommentar: