fredag 8 januari 2010

Tentaplugg

Ja inte så möe annat att göra. Har ju tenta om en vecka. Som vanligt har man läst mindre än man tycker man borde. Men det går ju inte att göra något åt nu. Rätt så jättestor tenta denna gången. Cellmetabolism, andning, cirkulation, matspjälkningssytemet, njurar och fortplantning. Som en härligt bonus får man om man vill göra omtenta på det man missat innan, och jag har ju endokrinologi på det. Kan man säga mer än Jippi?

Hitills har jag sammanfattat alla kapitel utom fortplantningen. Den får nog skippas tror jag, läser anteckningarna. Cellmetabolismen har jag nog grepp om, lite irriterad bara att det står mindre vad som händer i boken än vad han gick igenom på föreläsningen, men det får nog bära eller brista. Kan ju exakt det som står i boken, dom kan ju inte mena att man ska söka info annanstans? Igår satt jag med S. på stadsbibblan i typ 4,5 timme och idag bär det av till hising island till H. Allt känns så mycket bättre när man slipper sitta själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar