onsdag 13 januari 2010

mera plugg...

Herregud min hjärna är helt slut ju. Igår var jag och H hemma hos S och pluggade.Fick en del gjort, det är inget jag inte fattar längre i alla fall, men frågan är hur man ska komma ihåg allt. Kollade på en gammal tenta som S hade och jag kände mig rätt lugn på andning, fortplantning, matspjälkningen och cellmetabolismen. Det är alltså njurarna som jag måste ta tag i, och cirkulationen. Sen har jag den endokrina delen kvar också men får se om jag hinner läsa till det. (läs orkar)

Annars är läget lugnt, inga grannar som stör och inga klasskamrater heller. Skulle tro att det bero på att jag inte vart i skolan på över en vecka. Jag har i en och halv vecka vart jätte duktig med maten och det onyttiga. Och två dagar på raken har jag och systeryster vart ute på långpromenad, vi ska försöka att göra det fem ggr i veckan. För varje dag som jag gör det närmar jag mig att må bättre i kroppen. Har inte vart så hälsosam det senaste året. Inget ovanligt när det gäller mig, det går ju i perioder, har det alltid gjort. Men nu är det dags att sänka BMI:t betydligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar